תערוכת האמנות "ציורי חורה" תפתח בשבת ה-31.5.2014 בשעה 13:00 במרכז הקהילתי חורה

נעילה 29.6.2014

אוצר התערוכה: משה בלמס , טל : 0545959841, moshebalmas(at)gmail.com

התערוכה "ציורי חורה" שתפתח בסוף מאי 2014 מציגה ציורים שצוירו בחורה על ידי 14 אמנים ישראלים.

12 מתוכם הם אמנים שהזמנתי לשהות של יומיים-שלושה שהוקדשו לציור מהתבוננות, של הנופים והאנשים בכפר הבדואי חורה. עוד ישתתפו בתערוכה דלאל אלסראיעה בת 14 תלמידת המרכז לאמנות בחורה וציירת מוכשרת וגם אני.

האמנים שהו בחורה בשני מחזורים שהתקיימו באפריל ובמאי 2014. במשך שהותם ציירו ברחובות, בחצרות הבתים ובמרכז האמנות בחורה, נפגשו עם תושבים ועם תלמידי מרכז האמנות ועוררו עניין וסקרנות רבה. התושבים בחורה קיבלו את האמנים בחביבות רבה התענינו ביצירתם ובחייהם כאמנים וסיפרו על חייהם בחורה. אני מקווה כי התערוכה תמשוך מבקרים רבים מבין התושבים בחורה ותרחיב את מבטם על המקום שבו הם חיים.

חלק מאמנים שהגיעו לחורה ובמיוחד חמש האמניות של קבוצת "הברביזון החדש" מרבים לצייר במרחב הציבורי מתוך רצון לחלץ את השיח האמנותי מעולם האמנות שהוא לעתים קרובות מסוגר ואליטיסטי. פעולת הציור ברחוב כקבוצה יוצרת מפגש ושיחה המרחיבים את קהל האמנות ומעשירה את השיח אודות האמנות ואת שפת הציור עצמה.

העבודה המאומצת שנעשתה בחורה הניבה עשרות ציורים מרהיבים בטכניקות שונות שחלקם העיקרי יוצג בתערוכה.

האמנים המשתתפים:

איריס סינטרה, בועז נוי, נעם ונקרט, לריסה מילר, יונת סינטרה, אילן דותן, משה בלמס, דמיטרי מריינגוף, דלאל אלסראיעה

קבוצת "הברביזון החדש" : נטליה זורבוב, אסיה לוקין, אנה לוקשבסקי, זויה צ'רקסקי, אולגה קונדינה

-אינטרנט הזמנה A5

מרכז האמנות פועל בחורה זו השנה השלישית במסגרת תכנית "אמן בקהילה" בשיתוף משרד התרבות ומתנ"ס חורה. במהלך השנים הקודמות השתתפו תלמידי המרכז בתערוכות אמנות בחורה בתל אביב ומרכז ג'ו אלון בנגב. מרכז האמנות פועל לקידום תחום האמנות בחורה ולקידום דיאלוג אמנותי ותרבותי בין תושבי חורה וקבוצות אחרות . התערוכה הנוכחית היא הפעם הראשונה בה מתקיימת תערוכה של אמנים ישראלים בחורה.